CONSULTING

null
Het overgrote deel van de geschiedenis heeft men in de veronderstelling geleefd dat de aarde plat zou zijn. Zelfs vele honderden jaren nadat de wetenschap al prediceerden dat dit wereldbeeld niet paste binnen de natuurwetten. De oorzaak was dat een bolvormige aarde niet zou stroken met de heersende geloofsopvattingen. Tegenwoordig is “fake news” een begrip wat niet meer weg te denken is uit onze samenleving en zitten politieke discussies vol met drogredenen.

 

De wereld schreeuwt om een objectieve fact-checker. Maar toch laten veel organisaties het na om dit principe ook intern toe te passen. Het zit in onze aard zit om vast te houden aan hetgeen wat overeenstemt met onze opvattingen, zonder dit feitelijk te kunnen onderbouwen. Wij zijn er om jouw aannames en overtuigingen te bevragen. Voor als de uitzondering juist de regel blijkt. Een nieuwe manier van kijken. Het antwoord op alles dat je wilt weten. Onpartijdig, gegrond in ervaringen en gevoed door feiten. Zodat jij kunt zien wat je eerst nog niet zag.

Onze aanpak:

Voordoen

Samen doen

Zelf doen

Voordoen

Een nieuwe manier van kijken.
Om nieuwe ontdekkingen te doen hoef je niet altijd op zoek naar nieuwe gebieden, je hebt vaak gewoon een nieuwe manier van kijken nodig. Wij willen weten hoe het écht zit. En jij moet je afvragen wat je écht wilt weten. Onze aanpak laat je niet alleen kennismaken met de mogelijkheden maar maakt je ook wegwijs hoe je er komt. Niet alleen redeneren vanuit de data, maar ook rekening houden met de bredere business context. Sense-making is key. Vooruit willen en bereid zijn te veranderen, zowel in de manier van denken als in de manier van doen.

Samen doen

Aannames en overtuigingen toetsen.
Via een kick-off workshop leggen we samen het fundament voor een constructieve samenwerking. Welke verbanden, aannames of overtuigingen zou je graag eens getoetst willen zien? Die vraag staat centraal. Data wordt met een specifiek doel beschikbaar gesteld binnen een organisatie; het afhandelen van een operationeel proces, het verschaffen van inzicht in de financiële status van het bedrijf of bijvoorbeeld het maken van strategische beslissingen. Daarom is het zaak om vanuit ruwe, beschikbare data te redeneren om op van daaruit op zoek te gaan naar nieuwe inzichten. Samen nieuwe modellen en concrete toepassingen ontwikkelen. Impactanalyses die ervoor zorgen dat we dit continue blijven verbeteren.

Zelf doen

Zien wat je eerst nog niet zag.
Met deze nieuwe manier van kijken zie je wat je eerst nog niet zag. Onpartijdig, gegrond in ervaringen, gevoed door feiten. Nu is het zaak dat je dit in de praktijk brengt. Resultaten monitoring is hierbij essentieel, zodat je de resultaten van je nieuwe model of toepassing kan optimaliseren. Want jij, jij kijkt, met open blik.

Benieuwd hoe jij dit kunt toepassen?

null
In 30 minuten vertellen we het je. Gewoon online en zonder verplichtingen.


  • Data analyse en data science zijn onderdeel van ons dagelijks werk. Het combineren van onze eigen kennis met de expertise en pragmatische aanpak van Experience Data op het gebied van het structureren en combineren van data, leiden snel tot diepere inzichten en toepasbare oplossingen.

    Jan Orthmann
    Manager Pricing & Underwriting bij Nationale Nederlanden
  • Door de diepgaande kennis en inzichten op het gebied van data science en data discovery is Experience Data een heel waardevolle partner gebleken voor SpronQ. De dienstverlening en professionaliteit van onze organisaties sluiten goed op elkaar aan. Hierdoor hebben we in klant trajecten vernieuwende oplossingen kunnen bieden, zoals de combinatie van Case Management en Data Discovery.

    – Gerard Janssen
    Managing Director bij SpronQ
  • Experience Data helpt ons in de ontwikkeling naar een data gedreven team van professionals binnen Finance en Control. De combinatie van je data willen begrijpen, de vele technische mogelijkheden en pragmatische aanpak en begeleiding vanuit Experience Data spreken ons erg aan.

    – Rogier Leemans
    Senior Analyst bij ProRail