Alles over data driven

Wat is big data en wat houdt kunstmatige intelligentie in? Met de toename van big data ontstaan veel mogelijkheden voor organisaties in data driven werken. Verschillende big data toepassingen en big data analyse methoden kunnen organisaties helpen met het maken van complexe beslissingen.

Big data ontwikkelingen

Organisaties besteden daarom meer aandacht aan deze big data trend en big data ontwikkelingen en passen steeds vaker AI (artificial intelligence) toe om processen efficiënter te maken.

Maar hoe doe je dat op een goede manier? Hoe zorg je ervoor dat je organisatie gaat leren van eerdere ervaringen? Welke data moet je bijhouden en op welke manier? Dit zijn allemaal vragen die om de hoek komen kijken bij data gedreven werken (ook wel data driven innovations).

Data driven innovations

De focus ligt bij data driven innovations steeds meer op het bijhouden van de competitieve markt. Zo maken organisaties gebruik van datavisualisaties en verschillende machine learning model types in hun data driven business models om de klant beter te leren kennen en beter te begrijpen wat zij nodig hebben. Bij Experience Data richten we ons op het kernproces binnen een organisatie. We onderzoeken bijvoorbeeld de toepassingen van big data in de gezondheidszorg.

Toepassing van kunstmatige intelligentie

Het toepassen van data science in de zorg en het toepassen van machine learning algoritmes leidt tot betere, persoonsgerichtere zorg. Artificial intelligence helpt ons bij het voorspellen van de behoeftes van de patiënten, waardoor we daar direct op kunnen reageren. Daarom is de toepassing van kunstmatige intelligentie in het dagelijks leven van toegevoegde waarde voor verschillende organisaties.

Het is echter cruciaal om daarin niet alleen naar de data te kijken, maar naar het hele proces. Want zonder de juiste context van de oplossing, zal de oplossing uiteindelijk niets waard zijn. Daarom zijn we bij Experience Data continu in gesprek met de gebruiker. Zo werken mens en machine optimaal samen.

Data Strategie Experience Data Utrecht

Datastrategie

Datastrategie: hoe begin je? Eerder daagden we je uit om op zoek te gaan naar een ledje: een lampje van Experience Data. Een lampje dat aan zou moeten gaan als je een repeterende beslissing tegen komt binnen je bedrijf. We hopen natuurlijk dat je een paar beslissingen hebt gevonden en dat je al bent gaan…

Read more
Voorbeeld van image recognition

Tips bij Image Recognition

Image Recognition: wat gaat er fout? Welkom bij de tweede blog over image recognition. Eerder leerden we dat mensen uitzonderlijk goed objecten uit plaatjes kunnen herkennen. De reden hiervoor is onder andere omdat we deze taak als kind al aangeleerd krijgen en dat al eeuwenlang. Computers leren op bijna dezelfde manier, namelijk door het krijgen…

Read more
Koe in groen weiland als voorbeeld voor image recognition

Herken de koe met Image Recognition

Image Recognition: herken de koe Welkom bij alweer een nieuw blog op de nieuwe website van Experience Data. In onze vorige blog Kunstmatige Intelligentie in de huiskamer spraken we over de betekenis van Artificial Intelligence (AI) of Kunstmatige Intelligentie (KI). Daar leerden we dat een machine leert als een bepaalde taak door ervaring op te…

Read more