Data gedreven werken: dat echt dagelijkse beslissingen zijn maar vaak wel complex en dat er een afweging van de medewerker aan ter grondslag ligt. En wij helpen de medewerker door die beslissing eigenlijk voor te koken.
Dat is niet een beslissing van waar gaan wij onze nieuwe fabriek neerzetten die je een keer per twee jaar neemt. Wij richten ons echt op operationele kernprocessen dus een machinefabriek die bouwt machines, die gaan natuurlijk wel eens stuk en dan komt er een claim binnen bij die machine fabriek en dan moeten zij beoordelen of die claim terecht is.
Nou dat heeft met allerlei factoren te maken, uiteraard hoe lang die machine daar al staat daar is natuurlijk data van, die voeden wij aan een model en dat model komt met een voorzet. Die geeft ook aan waarom die die voorzet geeft en dan mag de medewerker daar nog zelf een beslissing over nemen.
Die kan natuurlijk andere informatie hebben, maar dan willen we wel weten waarom die medewerker die claim dan alsnog goedkeurt, zodat wij extra data kunnen gaan toevoegen aan het model. Zodat uiteindelijk dat model leert van die medewerker en die medewerker elke keer leert van het model, omdat niet alleen zijn beslissingen maar de beslissingen van al zijn collega’s ook worden meegenomen in dat model.