Experience Data nieuws

Publicatie bij Financieel Dagblad

Waarom data en Ai oplossingen bij organisaties vaak niet goed werken

Waarom data en Ai oplossingen bij organisaties vaak niet goed werken Bedrijven digitaliseren volop en proberen de eerste stappen te zetten om data gedreven te werken en Artificial Intelligence (AI) toe te passen in hun bedrijfsprocessen. Zet je dit namelijk goed in, dan kun je daadwerkelijk betere beslissingen nemen en daardoor doelstellingen realiseren, zoals een…

Read more

Hoe inzicht en automatisering je helpen tijd te besparen en tot de juiste beslissingen te komen

Hoe inzicht en automatisering je helpen tijd te besparen en tot de juiste beslissingen te komen Data, Artificial Intelligence, Machine Learning en automatisering van processen. Dit is de core-business van Experience Data. Wat we even belangrijk vinden is hoe dit concreet in de dagelijkse praktijk te gebruiken is, om zo tijd te besparen en te…

Read more

Leverage Artificial Intelligence effective across your organisation

Leverage Artificial Intelligence effective across your organisation The World Summit AI is a series of online events, organised by Inspired Minds and led by Artificial Intelligence experts. On the 29th of October, Marco de Jong from Experience Data presented a 10-minute showcase about how we can we leverage Artificial Intelligence effective across your organisation. We would…

Read more
toekomst empathie in artificial intelligence

Empathie in Artificial Intelligence: de toekomst en de praktijk van vandaag

Empathie in Artificial Intelligence: de toekomst en de praktijk van vandaag In een podcast getiteld “Getting the feels: Should AI have empathy?” besprak onderzoeksbureau McKinsey met een aantal experts een vergezicht in de ontwikkeling van artificial intelligence: empathie. We zeggen nadrukkelijk ‘vergezicht’, want vooralsnog is het verzamelen van data de échte uitdaging voor veel bedrijven,…

Read more

Operationele beren op de weg

Operationele beren op de weg Het verbeteren van bedrijfsresultaten door data-gedreven te werken, vraagt een fundamenteel andere manier van kijken, denken, vragen stellen en analyseren. Een aanpak die integraal door de gehele bedrijfscultuur verweven moet worden om er succes mee te behalen. Onze ervaring leert dat de grootste uitdaging om data-gedreven te gaan werken, organisatorisch…

Read more

Kennismaken met Bert

= Ontmoet Bert, Data Consultant bij Experience Data Na de interviews met onder andere Maud en Chitra, is het nu hoog tijd voor een interview met Bert.   Ons eerste interview met een niet-Nederlander! Bert, de charmantste (tevens ook enige) Belg van Experience Data, staat bekend als de man die binnen een minuut kan omschakelen van een kritische consultant naar de grappenmaker van kantoor. …

Read more

Kennismaken met Joost

Ontmoet Joost, Data Scientist bij Experience Data In deze blog maken we kennis met data scientist Joost van Gijn. Hij staat op kantoor ook wel bekend als de man die af en toe een weekend lang spelletjes speelt en die een Oreotaart kan maken waar het cholesterol zo’n beetje van afdruipt.  Joost, je hebt in de afgelopen weken een voor een je collega’s zien vertrekken…

Read more

Neem dat maar van mij aan

Neem dat maar van mij aan Elke werknemer heeft kennis over het bedrijf waar hij of zij werkt. Deze kennis kan in de loop van de jaren ontstaan zijn door eigen ervaring of doorgegeven worden van de ene op de andere werknemer. Een deel van de kennis wordt zelf onbewust gevormd. Helaas is niet al deze kennis ‘de waarheid’. Maar deze kennis wordt wel toegepast om beslissingen te nemen die van…

Read more

De werkweek van Fatima

Werkweek van Fatima, Data Scientist bij Experience Data We vinden het leuk om jou als lezer een kijkje in de keuken te geven bij Experience Data. Soms doen we dat door een interview (bijvoorbeeld deze van Maud), maar soms vragen we iemand iets te vertellen over zijn of haar werkweek. Na Robert Jan is nu…

Read more

Succes in het proces

Succes in het proces Hallo en welkom bij weer een nieuwe blog van Experience Data. Wij vinden het heel leuk dat we bij zo veel verschillende klanten aan de slag zijn. En dan niet alleen bij de uiteenlopende datasets, maar ook bij de uiteenlopende processen. Hoewel elk bedrijf een eigen structuur heeft, willen zij allemaal…

Read more
Robert Jan van Burgh Data Consultant Experience Data Utrecht

De werkweek van Robert Jan

Werkweek van Robert Jan, Data consultant bij Experience Data Naast de technische blogs over bijvoorbeeld kunstmatige intelligentie of image recognition, vinden we het ook leuk om onze collega’s voor te stellen. Eerder deden we dat al in interviews met Chitra en Rogier. In deze blog gaan we het anders doen. In plaats van een interview met…

Read more
Jeroen van de Wetering COO Experience Data Utrecht

Kennismaken met Jeroen

Ontmoet Jeroen, COO bij Experience Data In de blogs van Experience Data zullen we ook af en toe iemand uit ons team voorstellen. Deze keer is dat onze internationale collega Jeroen. Hij zorgt ervoor dat ons team elkaar weet te vinden op de belangrijke momenten. Zeg Jeroen. Ik wil niet meteen een opmerking maken over…

Read more
Chitra van den Boom data analist Experience Data Utrecht

Kennismaken met Chitra

Ontmoet Chitra, data analist bij Experience Data Op de dag van dit interview is het Nationale Collegadag, dus laten we daar maar eens mee beginnen. Heb jij je collega’s een beetje lief? Haha jazeker. Het is een hele gezellige groep met mensen die ook dingen delen over hun persoonlijke leven. Ik vind het vooral grappig…

Read more
Propje papier op een tekening van een lampje

Young innovators van Universiteit Utrecht op bezoek

Social Innovation Honours Afgelopen dinsdag waren er een aantal Young Innovators van Universiteit Utrecht op bezoek bij Experience Data. In het kader van een social innovation Honours Programme gaven zij een presentatie over het reduceren van plastic binnen organisaties. Daarnaast waren zij benieuwd naar welke innovators er in de Stadstuin te vinden zijn. Zodoende kregen zij kunstmatige assistentie…

Read more
Training over kunstmatige intelligentie

Een nieuwe manier van kijken

Alhoewel veel organisaties de toegevoegde waarde van big data en analytics voor hun bedrijfsvoering erkennen, zien wij in de praktijk dat dit in de meeste gevallen niet op strategisch niveau wordt toegepast. Veel bedrijven pretenderen een big data strategie te hebben maar weinig van deze bedrijven hebben hun operationele processen geherstructureerd om big data op…

Read more